Ons verhaal
Rauwers is eerst en vooral een familieverhaal. Innovatie, onderzoek en mobiliteit zijn al sinds 1919 de sleutelwoorden van ons bedrijf.
Een familieverhaal over 4 generaties
Innoveren, onderzoeken, uit je comfortzone komen: deze principes hebben altijd een centrale plaats gekregen in ons familiebedrijf.
Mijn overgrootouders, mijn grootouders en mijn ouders zijn altijd gevoelig geweest voor reizen, contacten leggen, het leren van talen en het uitwisselen van culturen. Zij hebben altijd gedacht dat diversiteit de manier is om te evolueren, om een stevige basis te leggen en vaardigheden te ontwikkelen. Hierdoor hebben mobiliteitskwesties altijd veel belangstelling bij ons gewekt. Dit is een belangrijk onderwerp in onze moderne samenleving geworden.
Begin 1919 werd Alphonse Rauwers, mijn grootvader, gedemobiliseerd.
Hij had net vier jaar aan het front doorgebracht en was toen 34 jaar oud.
Hij was sinds 1905 actief in de automobielsector. En zijn ervaring werd versterkt door nieuwe activiteiten die tijdens het oorlogsconflict ontstonden: ontwikkelingen van de automobiel, de luchtvaart en meer bepaald de automatisering van transportmiddelen.
Samen met een frontkameraad, Paul Voisin, en met de financiële hulp van zijn toekomstige schoonvader, Jules Dumortier, ballonvaarder van beroep, kochten zij een voorraad van 34 militaire Wolseley-wagens van het Britse leger.
De start van de activiteiten
Hun eerste activiteit was het demilitariseren van deze stock legervoeruigen en vervolgens te tranformeren tot aantrekkelijke en verkoopbare civiele voertuigen.
Het resultaat van hun transformaties, naast de basisverbouwing, was een omvorming tot sportieve modellen van het Torpedo-type, met vier afzonderlijke zitplaatsen, lage niet-openende deuren en zonder dak.
Rond 1927 was de voorraad van de 34 voertuigen op en kwam de automobiel in een industriële fase waar er voor kleine carrosseriebouwers geen plaats meer was. Op zoek naar innoverende producten ontdekte Alphonse de tachograaf, een instrument om de activiteit en de rijstijl van bestuurders te evalueren.
Het DNA van het bedrijf werd waarschijnlijk die dag vastgelegd: innovatie, mobiliteit, verkeersveiligheid en leadership op deze markten. Al onze huidige producten zijn de directe erfgename van deze tachograaf, die ondertussen meer als een eeuw oud zijn geworden.
De technologie is geëvolueerd, de waarden en principes zijn gebleven!
Wij zijn er trots op om dit erfgoed aan uw dienst te kunnen aanbieden en danken u voor uw gegeven vertrouwen in het verleden en in de toekomst.
Pablo Rauwers, CEO
Heb je een vraag?
Neem dan contact met ons op!
We kijken ernaar uit je te ontmoeten en de meest geschikte oplossing te bespreken.